Iman start nampak kena chicken pox on that Sunday, 21st sep...tp mase tu ingat heat rash kat badan jer. Balik rumah, singgah A&E pantai, doc confirm it's Chic Pox..aiyoyoyo... Jenuh gak menjaga pak aji ni, nak dukung ajer...
Semua projek terbengkalai, rumah cam tongkang pecah...
Mlm selasa , bdana dah rase tak sedap..telan paracetamol..Next morning still x ok. Malah makin teruk, badan gigil2 lepas mandikan Iman. Panas sgt rase dlm mulut, tp at the same time sejuk ya rabbi, sampai kena pakai sweater & socks. Tetiba jejari rasa kebas, kaki cramp...
Sendi semua terasa bisa, nak dukung Iman pun tak bleh...tak tertahan..termenangis menahan derita....sampai asben bali, bw gi klinik...demam cecah 40 darah, doc terus bg injection. She suspected cikungunya & suggested admit to hospital.
Admitted for 4 days. Lepas 3 hari kat sepital, mulut terasa sakit sgt, tonsil bengkak, ade ke doctor tu cakap...ok, merah sikit saja... huh..
Lepas discharged, balik umah tgk ade bintik2 merah kat tangan & sket kat kaki...Gi pulak klinik nak confirm kena chic pox again ke?
Doc cakap, ni HFMD! What??? She said my immune system was very low, tu yg bleh kene...usually kene kat kid < 10 yo..adoiii....
She told me not to have direct contact with my kids...uwaaaa...dah le 3 hari tak jumpa Iman..ini x bleh pegang, cium..etc..
Bermula era penderitaan ke2. - Tak bleh makan, minum.ulser penuh dkm mulut, hanya Allah yg tau siksanya...sakitnya..Allah, ampunkan lah dosa2 ku...
Hari ni, sehari sebelum raya, Alhamdulillah I'm feeling much better. Cuma belum dapat peluk kids. Inilah ujian terbesar buat aku tahun ni, setakat ni...
Tuesday, September 30, 2008
Interview - success but reject offer
20th Sep
Balik kg jap, sbb raya kali ni kat Penang. Balik hari jumaat, sabtu balik semula ke Melaka.
21st Sep
Interview with BobD. At first I was nervous, mind you, it;s 8 years after my last interview. Wel, he was cool, we chit chat bla bla bla...I feel more relax start to talk more..then, he told me...
'H, I'm very impress with you, and would like to have you in our team' I was beyond happy. Then, he told me the project I'll be involved is in KL, next in Penang next in blabla bla bla..
I felt do dissappointed as I told him.
'Bob I have yo tell you the truth that I can't travel'.
'Ohhh..'
I was silenced.
Then he said, okay then, I understand your situation & since I like you very much, I'll contact you if there's any thing can be done remotely or any project near your base'
me ' Thanks alot Bob'.
Me left with hubby & kids , we went to shopping tudung raya...
My hubby 'Means, still marketable le ek?'
Me 'Nampak gitu la, but die ni mat saleh, depa nye view lain sket dgn org kite..org kite kalo tgk dah tak kerja 4 tahun, pikir yg bukan2..'
Balik kg jap, sbb raya kali ni kat Penang. Balik hari jumaat, sabtu balik semula ke Melaka.
21st Sep
Interview with BobD. At first I was nervous, mind you, it;s 8 years after my last interview. Wel, he was cool, we chit chat bla bla bla...I feel more relax start to talk more..then, he told me...
'H, I'm very impress with you, and would like to have you in our team' I was beyond happy. Then, he told me the project I'll be involved is in KL, next in Penang next in blabla bla bla..
I felt do dissappointed as I told him.
'Bob I have yo tell you the truth that I can't travel'.
'Ohhh..'
I was silenced.
Then he said, okay then, I understand your situation & since I like you very much, I'll contact you if there's any thing can be done remotely or any project near your base'
me ' Thanks alot Bob'.
Me left with hubby & kids , we went to shopping tudung raya...
My hubby 'Means, still marketable le ek?'
Me 'Nampak gitu la, but die ni mat saleh, depa nye view lain sket dgn org kite..org kite kalo tgk dah tak kerja 4 tahun, pikir yg bukan2..'
Tuesday, September 16, 2008
Happy 8th Anniversary 16.09-08
Genap 8 tahun melayari hidup bersama, suka duka dilalui bersama...moga terus berpanjangan jodoh kami bersama, sehingga akhir hayat (either one of us la ;))..
Hari ini juga, genap 3 tahun arwah ayah pergi meninggalkan aku, tanpa sempat ku menatap dirinya setelah setahun tidak berjumpa. Bermakna 4 tahun memori ku berlalu...sedih hati ini, Allah saja yg tahu. Al-Fatihah.
Hari ini juga, genap 3 tahun arwah ayah pergi meninggalkan aku, tanpa sempat ku menatap dirinya setelah setahun tidak berjumpa. Bermakna 4 tahun memori ku berlalu...sedih hati ini, Allah saja yg tahu. Al-Fatihah.
Monday, September 08, 2008
Kisah Interview
Kes 1
7.00am Email CV to company A.
12.oopm Company A called for an interview at 3.00pm today! OMG, tak sempat nak prepare ape2. Hentam saja lah labu...
3.00pm Meet the Company Director. bla bla bala bla bla... Siap. They can't confirm on the salary yet. Will know by Wednesday, hmp... aah..If give a good offer, I'd accept but if below my expectation...terpakse tolak la kot...Tgk le camne...
Kes 2
7.31 am (UK Time)..Pls check your email (Interview Invitation).
Aduh, dah check email baru perasan the HQ kat cyberjaya. So, If hired, kene kat cyberjaya, kene reject interview ni la. But looks like I like the nature of this job compare to Kes 1...Tunggu ape that manager reply dulu..
7.00am Email CV to company A.
12.oopm Company A called for an interview at 3.00pm today! OMG, tak sempat nak prepare ape2. Hentam saja lah labu...
3.00pm Meet the Company Director. bla bla bala bla bla... Siap. They can't confirm on the salary yet. Will know by Wednesday, hmp... aah..If give a good offer, I'd accept but if below my expectation...terpakse tolak la kot...Tgk le camne...
Kes 2
7.31 am (UK Time)..Pls check your email (Interview Invitation).
Aduh, dah check email baru perasan the HQ kat cyberjaya. So, If hired, kene kat cyberjaya, kene reject interview ni la. But looks like I like the nature of this job compare to Kes 1...Tunggu ape that manager reply dulu..
Wednesday, September 03, 2008
Oh Iman..Iman
Alkisahnya, masa follow up dgn Dr. Lim, Iman demam around 37.9 degree C. Berlanjutan for 4 days. Hari ni pulak, nampak red spots kat muka & badan die. Aduh, kene measles ke chicken pox ni? Patut ler die asyik meragam , menangis jer..
Esok la bawa ke klinik. MIL nasihatkan jgn mandikan, bg air kelapa...
Esok la bawa ke klinik. MIL nasihatkan jgn mandikan, bg air kelapa...
Wednesday, August 27, 2008
Cuti sekolah di Pantai (Hospital)

Iman was admitted on 20th until 23rd August. All of us stay in the room for 2 nights (as usual)...
He refuse milk, plain water & refuse porridge. In 3 days he lost 1/2 g. I was so worried. The paed, Dr. LIMBY told us too much phlegm in between the nose & throat..
He needs to go thu the nebulizer every 4 hours & phelgm suction once a day which is done by a physiotherapist.
Alhamdulillah, on 2nd day, the wheezing sound is gone. It's just he doesn';t hv appetite to eat. He drinks milk once a day, that;s all...still good enough as he doesn;t have to use IV..
Everytime the nurser come to give him nebulizer he will cry very hard. It breaks my heart to watch him to go thru all these procedure...
Back home, he looks happier. After 2 days discharged, his appetite is back, yayayyy..Alhamdulillah...hopefully he will gain weight again..
Kids at hospital's play room
Tawau Trip 7.08 - 10.08
In front of Atok mertua's houseTrip pak su kawin, jumpe atok, nenek, pakcik makcik sepupu sepapat... Umah atok ni terletak di perkampungan air. A new experience la kiranya ni, gi kat area dapur & toilet , rase beralun2 jer. Sekeliling umah penuh air, nak kedarat ade jambatan panjang yg hubungi setiap rumah. Yg kelakonye, tanye sepupu ni, mane tong sampah ye? Die cakap, buang saja.. i was HA??? buang saja di luar....lohh...pakai campak2 je ke luar rumah Yg bestnya, nyamuk & lalat langsung tarak...cuma panas sket la. Tp airnya sejukkkk, air disalirkan dr air terjun....tak redha nak mandi subuh2, dah le subuh awal...atok senyum je tgk cucu die nih..he he he..siap tanye nak air panas? hahahaah...memalukan tul.
Kat sini terase meriah je, sbb malam2 pun dengo bunyi lalu lalang, sembang...awal2 pagi dah bunyi ketung ketang org masak. Bayangkan, kul 5am dah siap dok jual kuih...fuh..sedap pulak karipap tuu....Nasi kuninh yg famous tu, waallaaa sedapnyer...asyik makan jer, sampai nak zipkan jeans pun dah payah hahahah...teruk... Wedding day pulak, lepas akad nikah ade jamuan kuih & nasi. Lepas tu, jalan2 ke pasar gantung, kejap je....sbb mase x cukup. Mlm tu pulak, ade Wedding dinner pengantin pompuan, kat restoran mane tah..x ingat laks.
Selama 3 nights kat sana, 1st night Iman buat hal - so me mmg tido 2 jam je. 2nd night ok, 3rd night die buat hal balik...rase mamai jer...tak cukup tido, siang penuh aktiviti...dugaan tul..Dah le me ni jenis payah nak tido siang... sampai umah ni, ape lagi.qadha tido le.....he he he...
Sedara mara di Tawau mmg best sangat, semuanya menyambut kita dgn hati terbuka, terasa macam dah kenal bertahun. Mmg sayu sgt rase mase nak balik tu. Even tho I'm just 'cucu menantu' . terase dilayan cam cucu sendiri...
Tak puas berjalan, kejap sangat diTawau. So, hubby dah plan nak beraya di Tawau tahun depan. Kite on ajer.....

Family reunion
Monday, July 07, 2008
Blog ni macam hidup segan mati tak mau...
Lamer betul tak update blog ni, sebenarnye dah terlupa akan kewujudan blog ni...
I think my first homepage which was created on year 1997 is still available.
http://www.geocities.com/angelzrina
Dah almsot 12 tahun berkecimpung di arena internet ni, dari zaman netscape, sampai le ke IE7, mozilla firefox...
Dr chatting BBS, Alamak, ICQ...sampai ke YM, facebook...
teringat 1 url website yg menemukan aku dan dia.. http://whowhere.com yg mana dah tak wujud pun sekarang....
Lamer betul tak update blog ni, sebenarnye dah terlupa akan kewujudan blog ni...
I think my first homepage which was created on year 1997 is still available.
http://www.geocities.com/angelzrina
Dah almsot 12 tahun berkecimpung di arena internet ni, dari zaman netscape, sampai le ke IE7, mozilla firefox...
Dr chatting BBS, Alamak, ICQ...sampai ke YM, facebook...
teringat 1 url website yg menemukan aku dan dia.. http://whowhere.com yg mana dah tak wujud pun sekarang....
Wednesday, November 22, 2006
Bertuah punya anak
Tak berapa sihat. Asked Dina to eat on her own. Cakap kat die mama sakit, tak sihat.
Die cakap balik "Sakit? Nampak OK buat kerja macam-macam"... bertuah punya anak...
Die cakap balik "Sakit? Nampak OK buat kerja macam-macam"... bertuah punya anak...
Tuesday, November 21, 2006
FLU
Blocked nose...Can't breath, can't taste , can't hear & can't feel anything..It' so damn diffiuclt to sleep last night. After applied some lavender oil, I feel much better. I don't know exactly what time I fall asleep...
Monday, November 20, 2006
Mendung tak bererti hujan
Mendung dari pagi, hujan tak turun-turun....jugak. Gelap , takut pulak memikirkan bagaimana gamaknye kiamat nanti. Wallahualam...
Tuesday, August 29, 2006
Bosan...
Adakala terfikir, sampai bila hendak melayan rasa busan ini. Apa puncanya? Adakah sebab keseorangan dalam banyak hal...Jiwa yang busan atau, hati yang sudah busan....
Saturday, August 26, 2006
2 years
Goodness me, It's been almost 2 years since I started this wonderful blog. I had managed to write only a sentence. Mind you, a sentence...ha ha ha. Cool huh? Actually, I forgot that I have my own blog...oh dear..that's embarassing, for me at least.
Friday, October 22, 2004
A-g-i-l-e-n-t
After more than 4 years in Agilent, it's time for me to make a new life... A new chapter. A new me.
What will I miss?
- Breakfast with JM, walking together making coffee. Nasik lemak from R & R.
- Lunches. Shopping, facial during lunch hours.
- Friends, especially R & JM. Of course Mire, Hisayo & Satoko.
- The long working hours, try to fulfill request from Japan counterpart.
- The great boss, J.
- The good income.
- Etc etc....
Subscribe to:
Posts (Atom)