Pages

Tuesday, September 30, 2008

From Chikungunya to HFMD

Iman start nampak kena chicken pox on that Sunday, 21st sep...tp mase tu ingat heat rash kat badan jer. Balik rumah, singgah A&E pantai, doc confirm it's Chic Pox..aiyoyoyo... Jenuh gak menjaga pak aji ni, nak dukung ajer...
Semua projek terbengkalai, rumah cam tongkang pecah...

Mlm selasa , bdana dah rase tak sedap..telan paracetamol..Next morning still x ok. Malah makin teruk, badan gigil2 lepas mandikan Iman. Panas sgt rase dlm mulut, tp at the same time sejuk ya rabbi, sampai kena pakai sweater & socks. Tetiba jejari rasa kebas, kaki cramp...
Sendi semua terasa bisa, nak dukung Iman pun tak bleh...tak tertahan..termenangis menahan derita....sampai asben bali, bw gi klinik...demam cecah 40 darah, doc terus bg injection. She suspected cikungunya & suggested admit to hospital.
Admitted for 4 days. Lepas 3 hari kat sepital, mulut terasa sakit sgt, tonsil bengkak, ade ke doctor tu cakap...ok, merah sikit saja... huh..

Lepas discharged, balik umah tgk ade bintik2 merah kat tangan & sket kat kaki...Gi pulak klinik nak confirm kena chic pox again ke?
Doc cakap, ni HFMD! What??? She said my immune system was very low, tu yg bleh kene...usually kene kat kid < 10 yo..adoiii....

She told me not to have direct contact with my kids...uwaaaa...dah le 3 hari tak jumpa Iman..ini x bleh pegang, cium..etc..
Bermula era penderitaan ke2. - Tak bleh makan, minum.ulser penuh dkm mulut, hanya Allah yg tau siksanya...sakitnya..Allah, ampunkan lah dosa2 ku...

Hari ni, sehari sebelum raya, Alhamdulillah I'm feeling much better. Cuma belum dapat peluk kids. Inilah ujian terbesar buat aku tahun ni, setakat ni...

Interview - success but reject offer

20th Sep
Balik kg jap, sbb raya kali ni kat Penang. Balik hari jumaat, sabtu balik semula ke Melaka.

21st Sep
Interview with BobD. At first I was nervous, mind you, it;s 8 years after my last interview. Wel, he was cool, we chit chat bla bla bla...I feel more relax start to talk more..then, he told me...
'H, I'm very impress with you, and would like to have you in our team' I was beyond happy. Then, he told me the project I'll be involved is in KL, next in Penang next in blabla bla bla..
I felt do dissappointed as I told him.
'Bob I have yo tell you the truth that I can't travel'.
'Ohhh..'
I was silenced.
Then he said, okay then, I understand your situation & since I like you very much, I'll contact you if there's any thing can be done remotely or any project near your base'
me ' Thanks alot Bob'.

Me left with hubby & kids , we went to shopping tudung raya...

My hubby 'Means, still marketable le ek?'
Me 'Nampak gitu la, but die ni mat saleh, depa nye view lain sket dgn org kite..org kite kalo tgk dah tak kerja 4 tahun, pikir yg bukan2..'

Tuesday, September 16, 2008

Happy 8th Anniversary 16.09-08

Genap 8 tahun melayari hidup bersama, suka duka dilalui bersama...moga terus berpanjangan jodoh kami bersama, sehingga akhir hayat (either one of us la ;))..

Hari ini juga, genap 3 tahun arwah ayah pergi meninggalkan aku, tanpa sempat ku menatap dirinya setelah setahun tidak berjumpa. Bermakna 4 tahun memori ku berlalu...sedih hati ini, Allah saja yg tahu. Al-Fatihah.

Monday, September 08, 2008

Kisah Interview

Kes 1

7.00am Email CV to company A.
12.oopm Company A called for an interview at 3.00pm today! OMG, tak sempat nak prepare ape2. Hentam saja lah labu...
3.00pm Meet the Company Director. bla bla bala bla bla... Siap. They can't confirm on the salary yet. Will know by Wednesday, hmp... aah..If give a good offer, I'd accept but if below my expectation...terpakse tolak la kot...Tgk le camne...

Kes 2
7.31 am (UK Time)..Pls check your email (Interview Invitation).
Aduh, dah check email baru perasan the HQ kat cyberjaya. So, If hired, kene kat cyberjaya, kene reject interview ni la. But looks like I like the nature of this job compare to Kes 1...Tunggu ape that manager reply dulu..

Wednesday, September 03, 2008

Oh Iman..Iman

Alkisahnya, masa follow up dgn Dr. Lim, Iman demam around 37.9 degree C. Berlanjutan for 4 days. Hari ni pulak, nampak red spots kat muka & badan die. Aduh, kene measles ke chicken pox ni? Patut ler die asyik meragam , menangis jer..


Esok la bawa ke klinik. MIL nasihatkan jgn mandikan, bg air kelapa...