Iman start nampak kena chicken pox on that Sunday, 21st sep...tp mase tu ingat heat rash kat badan jer. Balik rumah, singgah A&E pantai, doc confirm it's Chic Pox..aiyoyoyo... Jenuh gak menjaga pak aji ni, nak dukung ajer...
Semua projek terbengkalai, rumah cam tongkang pecah...
Mlm selasa , bdana dah rase tak sedap..telan paracetamol..Next morning still x ok. Malah makin teruk, badan gigil2 lepas mandikan Iman. Panas sgt rase dlm mulut, tp at the same time sejuk ya rabbi, sampai kena pakai sweater & socks. Tetiba jejari rasa kebas, kaki cramp...
Sendi semua terasa bisa, nak dukung Iman pun tak bleh...tak tertahan..termenangis menahan derita....sampai asben bali, bw gi klinik...demam cecah 40 darah, doc terus bg injection. She suspected cikungunya & suggested admit to hospital.
Admitted for 4 days. Lepas 3 hari kat sepital, mulut terasa sakit sgt, tonsil bengkak, ade ke doctor tu cakap...ok, merah sikit saja... huh..
Lepas discharged, balik umah tgk ade bintik2 merah kat tangan & sket kat kaki...Gi pulak klinik nak confirm kena chic pox again ke?
Doc cakap, ni HFMD! What??? She said my immune system was very low, tu yg bleh kene...usually kene kat kid < 10 yo..adoiii....
She told me not to have direct contact with my kids...uwaaaa...dah le 3 hari tak jumpa Iman..ini x bleh pegang, cium..etc..
Bermula era penderitaan ke2. - Tak bleh makan, minum.ulser penuh dkm mulut, hanya Allah yg tau siksanya...sakitnya..Allah, ampunkan lah dosa2 ku...
Hari ni, sehari sebelum raya, Alhamdulillah I'm feeling much better. Cuma belum dapat peluk kids. Inilah ujian terbesar buat aku tahun ni, setakat ni...
Tuesday, September 30, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
5 comments:
Ujian untuk menjadikan kita lebih tabah, lebih bersabar dan lebih bersyukur...
Mudah2an Angel bertambah baik..
Selamat hari raya maaf zahir dan batin. Raya di mana tahun ni? Tak balik kg la agaknya ye sbb baru baik sakit. Kak tirana beraya di KL aje tahun ni. Nanti raya ke 4 baru balik ke perak.
Astagfirullah..
Kak Angel!!i thot cuma chikugunyya...ditambah HFMD lagi???
Ujian sungguh utk akak..mudah-mudahan lepas ni antibodi akak lebih bagus dan sehat walafiat..insyaALLAH..aminnn..
Selamat Hari Raya Aidilfitri kak..maaf zahir batin..
Moga cepat sembuh dan sudah bertambah sihat..;)
Thanks all...Alhamdulillah dah ok..sekrg ni kene bykkan minum air kosong....
salam kak,
alhamdulillah, dah sihat sepenuhnya.
Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin ye kak.
Post a Comment