Pages

Monday, October 20, 2008

Raya - Open house & Not-so-called-'Open'

For pic raya, dah upload kat http://www.emzetha.com, sikit saja...kat facebook banyak lah...

trend sekrg ni rata-rata org buat open house. Sehari dlm, 3-4 house yg diopen. So, kalau rumah yg tak open tak bleh pergi ker? Tak dialu2kan ker? Kami adalah antara orang yg memang tak buat open house. Sbb, hmm..tak larat nak masak byk2, kalau cater pun lauk pauk +- je dgn rumah2 lain..satu lg, bile ramai tetamu dtg, kite tak dpt berkenalan dgn lebih rapat dgn diorg. Time raya ni la nak rapat mane yg kurang rapat kan?

Jiran2 majoriti buat open house. Kami just jemput diorg ke rumah bile2 mase diorg free. So, macam semlm..since ade rajin sket. Me masak shell goreng( alaa, mcm goreng bihun tu ajer) & Angel Hair with primavera sauce, dessertnya sago gula melaka...& sirap (coz our family loves sirap!)..sempoi saja




pasta is our fav...




ni first time buat sago gula melaka...

4 comments:

Tirana said...

Wow angel..sedapnya nampak makanan tu...kak tirana pun tak buat open house..tak larat la..dah tua..hehehe

Tyha said...

hehehehehe...mee to....kawan2 dok usha bila nak wat open house.Just ckp kat derang je...aku kalo wat open house x terlayan...sedara mara je dah ramai...kwn2 sendiri + hubby.Hem...kalo boleh wat open house nak beramah mesra,tapi x ada yang nak membantu...tu yang banyak kali fikir.Kalau nak dtg just inform...Tyha akan masak.Sekadar termampu.

Cute nampak sago gula melaka tu...;)

Ms Rina said...

ok la...ade geng yg tak larat buat open house kan? lantak le ape org nak kate...hehheheh...

Suhaiza Sa'at said...

cantik set Queen Anne tu... beli kat UK dulu ke? :)